فوائد ورزش و ميزان مصرف مايعات در ورزشكاران و طپش قلب در ورزش

مطالب دیگر:
📂شناخت نيازها و ارزيابي تأثير نيازها در انگيزش كاركنان امور اداري شركت ملي گاز تهران📂بررسی سعدی، زندگینامه و شعر او📂مبانی نظری حجاب و حجاب دانشجویان و آسیب شناسی بی حجابی و بررسی عوامل موثر در ميزان رعايت📂بررسي عوامل ايجاد روحيه تحقيق در كودكان و دانش‌آموزان و طراحي روشهاي عملي آشناسازي دانش‌📂بررسی روستای گراخک (از توابع شهرستان مشهد)، ملاحظات تاریخی، جغرافیایی، اجتماعی و سیاسی و📂بررسی شهر سمنان، تاریخچه، بناهای دیدنی و تاریخی و صنایع دستی آن📂بررسی روستاي پرگو، جغرافیا، تاریخ، سیما و ملاحظات اجتماعی و مراسم مذهبی آن📂بررسی روستاي خان آباد، جغرافیا، مکان های تاریخی، صنایع دستی و غذاهای محلی و ... آن📂بررسی روستای ابیانه، جغرافیا، تاریخچه، ملاحظات اجتماعی و مکانهای دیدنی آن📂طراحي و تكميل يك ربات بي‌سيم توپ جمع كن با كنترل تحت وب📂بررسی برخی مباحث در ریاضیات مانند بخش پذیری، جذر، تئوری اعداد، توابع، انتگرال و ...📂بررسی رسانه انیمیشن، فیلمنامه و طراحی و تولید یک مجموعه انیمیشن و کارتون📂بررسی و مقایسه رنگ پذیری انواع الاستیک لیگاچور در درمان ارتودنسی📂بررسی دلايل گرم شدن زمين و پيامدهاي زيست محيطي آن📂بررسی دلفین و انواع آن و خفاش و گونه ها و مسیریابی خفاش📂بررسی نگارگري در عهد زند و قاجار و دلايل افول نگارگري آن📂بررسی خوردگی انواع فلزات، مکانیزمها و آسیبهای آنها📂جادوگری و دعا نویسی و پیدایش و تحولات آنها و بررسی میزان اعتقاد مردم به آنها از گذشته تا📂ساخت ربات و بررسی اجزای مختلف یک ربات📂پروژه آماری دندان پزشکی و خدمات آن و میزان و علل مراجعه به دندان پزشکی و ...📂یادگیری زبان خارجی و تاثیر روش آموزش📂آموزش و اهمیت ورزش ژیمناستیک و تمرینات آن📂بررسي علل افت تحصيلي دانش آموزان در مقطع تحصيلي متوسطه📂بررسی ارتباط بين دروس حفظي و دروس تفهيمي📂بررسی سخت افزار و بخش های اصلی کامپیوترهای شخصی
فوائد ورزش و ميزان مصرف مايعات در ورزشكاران و طپش قلب در ورزش|30014958|nsc
باری دیگر یکی دیگر از فایل ها با عنوان فوائد ورزش و ميزان مصرف مايعات در ورزشكاران و طپش قلب در ورزش آماده دریافت می باشد برای دانلود به ادامه پست مراجعه نمایید.

فرمت فایل: word



تعداد صفحات: 13







فهرست:



تعريف ورزش



ميزان مصرف مايعات در ورزشكاران



فوائد ورزش



از طپش قلب، برق توليد مي‌شود



فشارهای روانی و طپش قلب







تعريف ورزش:



وَرزش به فعالیتها یا مهارتهای عادی جسمانی‌ای گفته می‌شود که بر پایه یک رشته قوانین مورد توافق همگانی و با اهداف تفریحی، یا برای مسابقه، نشاط شخصی، دستیابی به ورزیدگی، مهارت جویی یا آمیزه‌ای از این اهداف انجام می‌گیرد. تعریف ورزش به هدف و منظور از انجام آن بستگی دارد. برای نمونه پیکارهای شنا که در برابر هزاران نفر در یک استخر سرپوشیده مسابقاتی انجام می‌گیرد یک گونه از ورزش بشمار می‌رود در حالیکه شنا در یک استخر معمولی یا در دریا یک تفریح شمرده می‌شود. رشته‌های فراوانی در ورزش وجود دارند و مردم زمان و هزینه زیادی را چه به عنوان شرکت کننده و چه به عنوان تماشاگر صرف ورزش می‌کنند. ورزش و ورزش کردن طی سالیان طولانی از قالب یک تفریح و سرگرمی به قالب یک حرفه و فعالیت درآمده است و تعداد بیشماری از ورزشکاران حرفه‌ای در سراسر جهان از طریق ورزش به ثروت و زندگی رسیده اند. این یکی دیگر از خصوصیات ورزش به شمار می‌آید.



( اَلصِحه اَفضَل اَلنَعم ) سلامتي بالاترين نعمتها است . < حضرت علي ( ع) >



اهميت فعاليت بدني به عنوان بخش مكمل يك زندگي سالم گسترش يافته و شواهد علمي از فوايد سلامت بخش تمرين و ورزش در حال افزايش است. بررسي ها نشان مي دهند كه فعاليت بدني با تكرار ، شدت ، مدت مناسب و بر اساس برنامه هاي منظم ، مزاياي قابل توجه دارد. حفظ سطح مناسبي از عناصر آمادگي جسماني مانند استقامت قلب و عروق ، قدرت و استقامت عضلاني ، تركيب بدني و انعطاف پذيري ، در كاهش خطر بيماري هاي قلبي ، فشار خون ، ديابت ، پوكي استخوان ، چاقي ، و ناراحتي هاي رواني (افسردگي) مؤثر است. كاهش ميزان موارد حمله ي قلبي و حفظ عملكرد مستقل در پيري از مزاياي تمرينات منظم است. به علاوه افراد داراي فعاليت جسماني نسبت به افراد غير فعال از طول عمر بيشتري برخوردارند.



ميزان مصرف مايعات در ورزشكاران



بنا به همه دلايل فوق، ورزشكاران لازم است كه آب يا ساير نوشابه ها را قبل، در طي و بعد از ورزش مصرف كنند .



قبل از ورزش: يك يا دو ليوان مايعات را دو ساعت قبل از مسابقه يا تمرين بياشاميد تا اطمينان حاصل كنيد كه بخوبي هيدراته شده ايد. پانزده دقيقه قبل از شروع ورزش يك ليوان ديگر نيز بنوشيد .



در طي ورزش: در طي ورزش براي جايگزيني مايعات از دست رفته و اجتناب از گرماي بيش از حد هر 20 15 دقيقه، 180 120 سي سي مايعات بنوشيد، مايعات سرد بهتر است چرا كه به سرعت جذب مي شوند و حرارت مركزي بدن را سريعتر پايين مي آورند .



پس از ورزش: اين نكته كه پس از انجام ورزش به مصرف مايعات ادامه دهيد حائز اهميت است كه جبران كم آبي بدن زمان مي گيرد. براي اطمينان از اينكه به اندازه كافي آشاميده ايد، خودتان را قبل و بعد ورزش توزين كنيد، به ازاي هر 5/0 كيلوگرم كاهش وزن حداقل 500



سي سي آب مصرف نماييد. اين اشتباه را نكنيد كه وزن كاهش يافته در ورزش مربوط به چربي است، چرا كه چربي به تدريج از دست مي رود و در مقياس چند روز، مشخص نخواهد شد. تقريباً تمام كاهش وزن طي ورزش از منشاء آب مي باشد .



فوائد ورزش



فعالیت بدنی میتواند کیفیت زندگی را در تمام سنین برای همگان بهبود بخشد.شیوه زندگی فعال باعث میشود افراد مسن دوستان جدیدی پیدا کنند،در فعالیتهای اجتماعی باقی بمانند و با سایرین در تمام سنین مراوده داشته باشد.بهبود انعطاف پذیری،تعادل و قوام عضلانی به پیشگیری از افتادن که دلیل عمده ناتوانی در افراد مسن است کمک میکند.مشخص شده است که شیوع بیماریهای مغزی در افرادی که از نظر بدنی فعال هستند کمتر است.فعالیت بدنی میتواند کمک شایانی به درمان برخی اختلالات فکری مثل افسردگی بنماید.جلسات ورزشی برنامه ریزی شده مطابق با سطح تناسب بدنی هر فرد یا پیاده روی ساده میتواند فرصت یافتن دوستان جدید و اتصال با جامعه و کاهش احساس تنهایی و محرومیت اجتماعی را به فرد بدهد.فعالیت بدنی میتواند خود اتکایی و اطمینان به خود را که معیارهایی مبنایی در سلامت روح است افزایش دهد.از فواید فعالیت بدنی میتوان حتی در